lördag 14 augusti 2010

Fredag den trettonde

När jag gick och la mig i natt, någon gång efter midnatt så officiellt var det redan lördag, då insåg jag att jag precis tagit mig igenom fredag den trettonde utan minsta lilla missöde. Faktum är att dagen var ovanligt bra. Inte för att jag faktiskt tror på skrock, men jag tror definitivt att jag är något av en olyckskorp. Sällan går en dag förbi utan i alla fall något litet som händer. Spilld mjölk, leriga byxor, tappad mobil eller liknande.

Mycket av det beror på att jag är klumpig, en riktig fumlare som ständigt tappar saker eller trampar snett eller något annat otyg. En del av det faller sig naturligt för mig, en del av det beror på min sjukdom. Den andra delen av det beror antagligen på att jag arbetar med barn, små barn, barn som hoppar i lerpölar, sitter i sandlådan med blöt gallonisar eller viftar med gaffeln när de äter. Jag är förvånad att jag klarade mig oskadd igår.

1 kommentar: