lördag 12 januari 2013

Födelsedagsfirande

Igår lämnade jag jobbet strax efter halv fem och var hemma några minuter senare, tack och lov, efter en intensiv med ovanligt händelselös dag. Just den kombinationen är ovanlig men ändock tröttande så trots att detvar sent på eftermiddagen funderade jag för ett ögonblick på att sova en stund. Så blev dock inte fallet då jag istället ställde mig och bakade en chokladkaka och en kokoskaka inför lördagens fika.

Eftersom jag fyller år om några dagar och kommer vara bortrest nästa helg, bestämdes det att min födelsedag skulle firas i förväg. En vän ifrågasatte varför jag skulle baka till mitt eget firande och det kan man ju undra. Roligt var det i alla fall, det var väldans länge sedan jag bakade något mer ansträngande än smulpaj och numera när ugnen är på så är det middagsmaten som håler på att förberedas där inne.

När de båda mjuka kakorna var klara gjorde jag middag av bara farten men sedan gick musten liksom ur mig och jag slöade mig igenom resten av kvällen. Jag är fortfarande lite trött idag så det kanske blir till att sova middag en stund sedan när mina gäster har åkt hem. Inte för att det lär bli särskilt jobbit eftersom jag bara bjudit mamma, syrran, svågern och Lilla Stjärnan, inte ens brorsan ska ju komma idag.

Till honom far vi istället på onsdag, mamma och jag, eftersom vårt plan går på torsdag morgon. Han har redan frågat sig för om en middag för att fira min födelsedag, men jag vet inte om han tänker laga maten själv eller om det är meningen att vi ska gå ut och äta tidig middag istället. Hursomhelst så kommer jag bli firad smått i år, men två gånger och det räcker mer än väl eftersom jag inte ens fyller jämnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar