lördag 15 mars 2014

MS och förlamning

När jag vaknade i morse låg jag i vanlig ordning på mage och hade jag vänsterarmen instoppad under kudden med armbågen nedvikt under kroppen. Vad som dock inte var som vanligt var det faktum att när jag skulle flytta på mig upptäckte jag att armen var förlamad från axeln och ner. För ett ögonblick trodde jag att armen bara hade "somnat" som ibland kan hända, men istället hängde den där som en våt trasa.

Jag har aldrig varit med om något liknande och det tog en stund innan jag kunde röra på armen och handen igen. Nu en timma senare sticker det fortfarande i armen och den känns tung och klumpig. Förhoppningsvis kommer det gå över och inte sprida sig till stickningar och domningar i hela kroppen så som det gjort vid två tidigare tillfällen, med andra ord de två gånger jag åkt på sex månaders skov.

2 kommentarer:

  1. Usch så otäckt :-( Hoppas det gick över och att du är dig gamla vanliga jag igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De "extra" stickningar" kommer och går fortfarande, utöver den känsla av bortdomning som är premanent, men amen har åtminstone inte förlamats igen. Så jag hoppas på det bästa.

      Radera