torsdag 7 oktober 2010

Renovering

Idag börjar jag klockan elva och jobbar till åtta ikväll (fast för ett par veckor sedan jobbade vi till nio så man vet ju aldrig). Därför tänkte jag ta sovmorgon imorse, men tror ni det gick? NEJ! För de startade renoveringen av våra balkonger igår och tio över sju imorse började nån jävla idiot borra i betongen. Jag försökte med öronproppar men de stängde bara ute det värsta ljudet. Jag lyckades falla i någon slags dvala och vaknade igen strax före nio.

Ibland kan jag vara extremt ljudkänslig, speciellt på morgonen och sent på kvällen, och eftersom jag inte kunde somna förrän klockan var nästan fyra inatt så är jag extra känslig idag. Nu när borrandet hållit på i tre timmar mår jag illa, har spänningshuvudvärk och känner mig uppskruvad, för att inte tala om det faktum att jag fått tre timmars riktig sömn inatt. Hur jag ska klara nio timmar på jobbet, det vetefan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar