onsdag 16 oktober 2013

Springa hit och dit

För ett tag sedan fick jag en kallelse om att jag skulle till min neurolog på ett återbesök. Ja, rättare sagt fick jag en kallelse om att min inbokade tid hade blivit ändrad på grund av dubbelbokning. Eftersom jag inte fått någon första kallelse tyckte jag detta var lite märkligt men tänkte att det var väl bra att jag åtminstone fått något slags meddelande om saken. Tyvärr blev min nya inbokade tid inställd idag.

Jag har istället fått ytterligare en ny tid, en tredje sådan alltså, och ska nu dit på besök om ett par veckor. Vad detta besök ska innehålla vet jag inte eftersom jag i början av månaden hade fått en telefontid och då pratade med min läkare som fick det att verka som att saken var biff och jag skulle få min andra behandling med den nya bromsmedicinen. I dagsläget har jag inte en susning om vad det är som pågår.

Förhoppningsvis kommer detta besök om lite mindre än två veckor ge mig några svar  och förhoppningsvis även en ny behandling. Jag har ingen lust att springa runt som en huvudlös höna, eller kanske som en marionette som blir dragen i trådarna från alla håll och kanter. Är det inte läkaren så är det Försäkringskassans handläggare som ska ha mig att agera springbud till neurologen och jag vet snart varken ut eller in.

För de som har följt min blogg ett tag nu så har jag inte gjort någon hemlighet av att jag tycker att det klagas alltför mycket på både läkare och handläggare, men nu börjar jag undra om det kanske inte ligger något i dessa klagomål. Jag är inte riktigt så långt gången att jag vill använda mig av den uttjatade devisen "man måste vara frisk för att orka vara sjuk" men det är inte långt ifrån att även jag vill använda dessa ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar