söndag 8 december 2013

Livsglädje

Idag har jag både hunnit skriva klart mina julkort och handlat in de sista julklapparna så nu kan jag ta det lugnt på den fronten fram till jul. Allting annat känns fortfarande hysteriskt stressigt, särskilt jobbet där man vill så mycket men hinner så lite. Samtidigt går jag mest och väntar på julledigheten efter flera månader av en stressig känsla som bara byggts upp mer och mer för varje avslutad vecka.

Lyckligtvis känns jobbet roligt igen så att jag i alla fall inte lider mig igenom varje arbetsdag så som jag gjorde för ett par månader sedan. Mycket tror jag beror på min MS och det faktum att jag mått dåligt både fysiskt och psykiskt men jag kom till någon slags gräns och när jag väl kom över den så började livet kännas bra igen, som om det faktiskt var värt ansträngningen att kliva upp varje morgon och gå till jobbet.

Inte för att det var just jobbet som kändes tungt utan tillvaron i största allmänhet och mest av allt ville jag bara stanna kvar i sängen och göra så lite som möjligt. Men nu är jag äntligen tillbaka i de levandes land och kan se att det finns ett ljus i slutet av tunneln. Just nu heter det ljuset julledighet, två underbara veckor av att bara vara tillsammans med familjen och njuta av julen och livet.

2 kommentarer:

  1. Oj, vad du ligger bra till inför julen :-) Så härligt att du ska vara ledig två veckor! Önskar att jag med kunde vara det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli riktigt skönt att vara ledig så pass länge. Det känns som att det behövs nu efter en intensiv hösttermin.

      Radera