fredag 7 januari 2011

Helvetesvecka

Den här veckan har varit olidligt lång och plågsam, av ett par anledningar. För det första har jag haft svårt att somna; natten till måndag och tisdag berodde det till största delen på att jag ännu inte ställt om dygnet efter min ledighet. Natten till onsdag spelade min granne musik och sjöng med (jag är väldigt givmild som kallar det sjungande), och natten till torsdag hade jag magkatarr och höll på att kräkas och annat otrevligt.

Igår kväll så trodde jag verkligen att nu skulle jag i alla fall få ett bra slut på veckan. Jag gick och la mig tidigt, läste en stund, somnade snart efter att jag släckt lampan och sov ända till åtta imorse. Fem minuter efter att jag vaknat, medan jag fortfarande låg och gottade mig, högg det till i magen. Magkatarren hade bestämt sig för att ett återbesök var i sin ordning och ingenting kunde få den att ge med sig utan det blev bara värre.

Till sist fick jag ringa till jobbet och säga att jag inte kan komma idag, jag kunde knappt stå upp för varje gång jag försökte gjorde det så ont att jag vek mig dubbel. Om något så var det värre än det var häromnatten och efter samtalet med jobbet så pallade jag upp alla kuddar och täcken jag har och satt sedan i sängen för att försöka sova. Sömn är vanligtvis det enda botmedlet när tabletterna jag tar inte har någon verkan på eländet.

Efter en timma hade den värsta värken gett med sig... trodde jag. Jag la mig ner istället för att sitta, men som ett brev på posten började det värka i magen igen. Så det blev ytterligare ett par timmar av att sitta, kallsvettas och springa på toaletten för att försöka kräkas. Tyvärr blev det inget med den saken, jag brukar alltid må bättre av det när magkatarren sätter in men de här två senaste dagarna har jag fått härda ut istället.

Till sist kunde jag i alla fall sova i en timma och nu talar magen om för mig att den är hungrig så det är bäst för mig att jag matar den innan den börjar gnaga på mig ryggrad. Jag ska försöka mig på lite rostat bröd, det brukar vara lagom mättande och lätt nog att behålla utan att sätta igång något mer illamående. Jag hoppas bara att jag kommer få sova i helgen och att magkatarren inte kommer blossa upp igen.

1 kommentar:

  1. Nää stackarn =( hoppas att du får en bättre helg iaf =)

    SvaraRadera