onsdag 12 januari 2011

Vilken jääävla s-- pärs!

Idag har varit en lång dag. En lååång dag. Åkte hemifrån klockan åtta imorse och satt sedan på en föreläsning hela förmiddagen fram till strax efter tolv när det äntligen var dags att sträcka på benen och gå iväg med kollegorna för att äta lunch på en Thai restaurang i närheten, sedan iväg igen för att tillbringa resten av dagen fram till halv fem med att prata, prata, prata. Det var nya (reviderade) läroplanen som var på tapeten.

Det blev en väldigt bra diskussion och en hel del givande utbyten av erfarenheter eftersom vi satt tillsammans med ett arbetslag från en annan förskola belägen i ett annat område än vårt eget. Vid dagens slut var det ändå skönt att få komma iväg hem men jag hann inte vara hemma mer än tjugo minuter innan det var dags att bege sig iväg till affären tillsammans med syrran för att storhandla inför helgen.

På lördag blir det födelsedagsmiddag eftersom jag fyller år, hela familjen kommer plus ett par vänner som ska stanna över natten (den ena kommer redan på fredag kväll). Det kommer serveras lasange med en sallad gjord på fetaost och rödlök, och vitlöksbröd. Till efterrätt tänkte jag göra Toscapäron med vaniljglass. Någon tårta kommer jag vare sig köpa eller baka, men jag hoppas fortfarande på en födelsedags-semla.

För er som inte känner till denna charmerande lilla detalj om mig, så har jag de senaste femton åren eller så alltid fått en semla på min födelsedag. Det är tradition och eftersom jag under dessa femton år fått tårta kanske två gånger, så förväntar jag mig faktiskt en semla. Min syster sa dock idag att nu var jag faktiskt vuxen och förväntas ordna med min egen efterrätt. Jag vill ha min jävla födelsedags-semla!!!

1 kommentar:

  1. Jo man e lite mör nu efter dagen som varit, men det kändes väldigt bra med vår grupp, och vi är ju nyfikna på varandra så det är kul.
    Åhh Semla, så gott ju!!!Tänk om du får en från princess..mmmmmm!!!!

    SvaraRadera