fredag 7 maj 2010

En helg av ingenting

Åtminstone hoppas jag att det kommer vara en helg av ingenting, av egentid och återhämtning. Sova när jag vill och hur länge jag vill, se en film, spela ett spel på datorn, läsa en bok, lyssna på musik - och inte en människa som stör. Hade det inte varit för eventuella krissituationer som kan tänkas dyka upp i familjen, så hade jag gärna stängt av samtliga telefoner. Nu tänker jag istället hoppas att ingen ringer på hela helgen.

Nu tänker jag sätta mig i soffan och se en film, Avatar kanske, dricka läsk och äta choklad och bara ha det gott. I alla fall ska jag göra det om en stund. Middagen ligger fortfarande och mättar i magen, pasta och laxsås, men så fort jag känner mig mindre mätt och mer sugen på nått gott så vet jag var godsakerna finns att hämta. Hoppas alla får en trevlig helg, oavsett vad ni ska göra, eller inte göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar