torsdag 29 april 2010

Sjuk, sjuk, jättesjuk

Självklart så skulle förkylningen som legat och lurat i mitt system i några veckor bryta ut. Igår gick jag runt och kände mig väldigt däven hela dagen och när jag kom hem och kunde slappna av så slog det till direkt med feber, frossa, värk i nacken och ont i huvudet. Gick och la mig väldigt tidigt och som som en stock ända till klockan åtta imorse. Har fortfarande febervärk och huvudvärken ligger och lurar bakom pannbenet.

Det känns inte alls något vidare att vara sjuk eller att vara hemma från jobbet. Nog för att jag borde vant mig vid det här laget, att det alltid är jag som ligger hemma och ställer till det för kollegorna. När de är hemma sjuka så 'r det i alla fall för att något av barnen är sjuka. Jag trodde det var meningen att man skulle utveckla ett försvar mot alla förskolebaciller efter ett tag. Jag har ju jobbat på samma avdelning i mer än två år nu.

3 kommentarer:

  1. eller hur...skitbaciller som dyker på dig stup i kvarten. Men någon måste ju vara bäst på att ligga i sängen oxå;)....skämt å sido, men ta nu hand om dig och bara vila så hoppas vi du är på benen igen på måndag. kramizar♥

    SvaraRadera
  2. Hoppas du mår bättre nu...
    Varma kramar från mig...

    SvaraRadera
  3. Hur står det till idag? Hoppas du mår bättre.
    A. Ebbedotter

    SvaraRadera