fredag 9 april 2010

Ryggsmärtor

Natten till igår hade jag magkatarr, som vanligt till den graden att jag kräktes, gnydde och satt upp i sängen istället för att sova. Somnade gjorde jag istället vid sju-tiden på morgonen och sedan vaknade jag igen strax efter klockan elva med en fruktansvärd smärta i nedre halvan av ryggen och upp mellan skulderbladen. Allt eftersom dagen gick så växlade det mellan att känns bättre och att kännas värre, men ändå helt uthärdlig.

Så blir det då fredag, idag, och jag vaknade på morgonen för att göra mig redo för veckans sista arbetsdag bara för att inse att smärtan i ryggen är tio gånger värre och medan timmarna gick så blir det bara värre och värre. Vid lunch kunde jag inte vrida mig åt sidan för att hjälpa ett av barnen skjuta in sin stol utan att ynka mig, att plocka upp saker från golvet var bara att glömma. Ni förstår mitt dilemma hoppas jag.

Efter lunch bestämde jag mig för att en kvart i massagestolen antagligen vore en bra idé, men även om det kändes bra att sitta i stolen så hade smärtan inte lindrats något när jag väl gick därifrån. Under eftermiddagen blev det bara värre och värre, allting gjorde ont, till och med att andas. Nu, flera timmar senare, har jag fortfarande omänskligt ont, det krampar och pulserar i hela ryggen även när jag sitter helt stilla.

Att böja huvudet det minsta lilla framåt eller bakåt är inte tal om, däremot can jag titta från sida till sida för då gör det bara lite ont i nacken men inget i ryggen. Jag kan inte sträcka på mig eller dra tillbaka axlarna, jag kan inte ligga ner på sidan och försöker jag vända på mig känns det som om axlarna och höfterna sitter ihop med ett alldeles för kort gummiband. Vad smärtan än beror på så får den fanimej ge med sig snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar