måndag 19 april 2010

Ditten och datten

Det verkar som att det här med bloggandet går i vågor, men nu ska ingen säga att jag inte varnade er. Jag vill helt bestämt minnas att jag i mitt allra första blogginlägg faktiskt skrev att jag antagligen skulle glömma bort att skriva alls. Nu blev det inte så eftersom jag är inne varje dag för att kolla bloggarna som jag följer. Det är snarare orken som inte riktigt finns där och därför blir det ibland långt mellan inläggen.

När det väl blir ett inlägg så blir det inte så mycket vettigt skrivit heller har jag en känsla av, men jag får i alla fall skriva av mig lite. Jag kan ju idag meddela att jag har fruktansvärt ont i huvudet, den nya hårddisken är om möjligt ännu blankare idag, jag har installerat Sims3 på datorn, imorgon är det dags för planering på kvällen och på lördag ska det bli premiär-åkning för mig på brorsans motorcykel när det är Bike-dagar.

Det börjar bli vår nu, fortfarande är det inte särskilt grönt på träden och det är kyligt i skuggan, men solen värmer och himlen är blå och pollen får mina ögon att tåras varje gång jag går ut. Jag vet att jag brukar säga det här om alla årstider, men jag älskar verkligen våren, när hela världen verkar ligga i startgroparna och bara ta sats. Startskottet brukar, i alla fall i dessa trakter, komma runt förste maj när hela världen blir grön.

Nu ser jag fram emot Bike-dagarna, grönskan, värmen, sommaren och semester - i den ordningen. Jag ser fram emot lata sommardagar med mycket värme och sol, kanske en liten motorcykelsemester och definitivt ett par dagar nere i Göteborg (bara så du vet det, Tez) med Liseberg och uteserveringar och annat trevligt. Det är nästan (men bara nästan!) som jag tycker vi kan hoppa över våren och gå direkt på sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar