fredag 25 februari 2011

Mer knark, mer ork...

Tiden räcker inte till har jag märkt, vilket har lett till att jag påbörjat ny dosering av min nya vakenhetsmedicin idag, en hel vecka för sent. Jag har hel enkelt vare sig haft tid eller ork att åka in till Apoteket i stan för att hämta ut de nya tabletterna. Det gjorde jag igår när jag var ledig och började då alltså med ny dos idag, 30 istället för 20mg, med tanken att jag så småningom ska komma upp i 40+10mg (de sista tio för att orka kvällar).

Jqg kan tänka mig att idag hade varit en sådan dag då jag behövt de där extra 10 milligramen för trots att jag varit ledig även idag (kompledig, fan vad skönt!) så är jag ändå helt slut och det enda jag gjort idag var att åka en snabb sväng till Överby med syrran för att se om jag kunde hitta något snyggt att ha på mig ikväll. Det enda snygga jag hittade var en skinnjacka så det blev i slutändan ingenting alls.

Jag var hemskt sugen på ett par snygga, lågklackade stövlar jag såg i en butik, men de hade behövt ha ett par centimeter till i omkrets på skaftet. Det är ett grymt kosmiskt spratt att jag har små fötter och kan ha i stort sett vilka skor som helst, men tyvärr har jag vader som är aningen kraftigare än vad skotillverkarna hade i åtanke. Så det blev inga stövlar heller men väl en trevlig stund med min kära syster yster.

Ja, också var det ju de där extra 10mg som jag nämnde att jag skulle behövt idag. Ikväll ska jag nämligen till Vänersborg på Tjejkväll, det kommer bli mat, dryck, mingel och utställare från en rad butiker. Om jag nu inte hittade något på Överby idag så kanske jag hittar något snyggt ikväll.Nu ska jag försöka få nån styrsel på mitt hår så att jag i alla fall ser någorlunda presentabel ut när syrran kommer och hämtar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar