fredag 12 april 2013

Mössväder

Ja, jag inser att det är något fel på mig, men... DET SNÖAR! DET SNÖAR! DET SNÖAR! Precis som alla andra normala människor har jag njutit av den senaste tidens underbara vårväder, solen och en klarblå himmel, fåglarna som kvittrar i träden och allt det där. Visst har det varit väldigt kallt men man har liksom kunnat stå ut med det eftersom dagarna har varit så långa och ljusa.

I går var första dagen på längen som det varit mulet och idag när jag vaknade på ,morgonen snöade det för fullt utanför mitt fönster, tillräckligt mycket för att lite av snön har hunnit lägga sig på marken. Att den får ligga kvar betvivlar jag men jag får ändå den där löjligt glada känslan jag alltid får av att se snö falla från skyn. Nu undrar jag bara hur dagens frisyr kommer klara av att bära mössa...

1 kommentar:

  1. Tänk OM jag blev glad över att det snöade! Det är väldigt många år sedan jag blev det. Här har vi inte fått någon snö på länge men den kommer nog någon dag som den brukar under april. Snösmältningen går sakta men det blir lite mindre av den för varje dag. Jag längtar efter vår!

    SvaraRadera