måndag 8 april 2013

Sammanfattningsvis

Nu var det ett tag sedan jag skrev något här på bloggen och det är av en mängd olika anledningar. För det första har jag inte haft ork eller tid att skriva något. För det andra har jag inte haft något att skriva om. För det tredje har jag haft en massa problem med min webbläsare och inte kunnat posta något här på bloggen. Samtliga dessa problem löstes dock genom att ominstallera min webbläsare så slutet gott, allting gott.

Förhoppningsvis kommer jag att ha något att skriva om snart igen, för att inte nämna saker att faktiskt skriva något om. För just nu går livet på i samma gamla hjulspår som vanligt, med jobb och sömn, sömn och jobb. När jag inte jobbar eller sover umgås jag med min syster och systerdotter eller sitter framför datorn och slötittar på film efetrsom jag inte har något bättre för mig innan det är dags att sova igen.

Just nu väntar jag på att känna av någon slags effekt av det nya läkemedlet jag fått men enligt min MS-sköterska kan det ta upp till ett halvår innan man märker av något så jag får nog vänta ett tag till. Tills dess är jag sjuksriven från dag ett igen med sjukpenning från Försäkringskassan efter mina tre månader med aktivitetsstöd (eller vad det heter) då jag var inskriven på Arbetsförmedlingen och ingen visste riktigt varför.

Men från första april är jag åter i Försäkringskassans ömma famn, dock utan handläggare eftersom människan jag skulle ha fått helt plötsligt inte längre ska hantera mitt ärende. Vem jag än får härnäst så är det i alla fall min tredje handläggare på fem år, även om inget kan slå fem neurologer på sex år. Egentligen borde det vara olagligt för personer med sådana yrken att byta jobb utan minsta förvarning.

... och nu något helt annat eftersom detta är en sammanfattning av de senaste veckorna. Efter bara några få veckor är jag redan trött på min lugg även om jag samtidigt älskar den och inte bryr mig om att den lockar sig lite när jag inte plattar den - vilket jag inte gör ändå. Jag har också i år lyckats med bedriften att ställa om till sommartid relativt snabbt utan det vanliga gnällandet i ett halvår om hur jobbigt det är. 

Nedan följer en lista av saker som jag gillar just nu;
  • att det blir varmare dag för dag
  • att solen är uppe så länge på kvällarna
  • att lyssna på musik på hög volym
  • att dansa även om jag gör det sittande framför datorn
  • att gå till jobbet varje dag
  • att jag umgås så mycket med min syster
  • att se Lilla Stjärnan skratta när man gör grimaser
  • att jag har världens bästa familj, vänner och kollegor
  • att midjemåttet krymper även när vikten står stilla
  • att kunna njuta av helgerna utan en massa måsten

1 kommentar:

  1. Jag har varit otroligt trött de senaste veckorna och har börjat fundera på om det delvis kan bero på medicinen. Lyckades inte få tag på MS-sjuksköterskan idag och ska göra ett nytt försök i morgon. Så klokt att göra en lista på det som är bra i livet :-)

    SvaraRadera