tisdag 21 maj 2013

Tuffa dagar och härliga kvällar

De senaste dagarna har varit extra jobbiga då min MS-fatigue hunnit ikapp mig. Efter en mycket intensiv höst och vår har det nu börjat bli lugnare på jobbet, såpass lugnt att jag faktiskt haft tid att känna efter hur trött jag är istället för att det ska gå i hundra knyck hela dagen och sedan kraschar jag när jag kommer hem. Igår var en extra tuff dag då jag redan på morgonen kände tröttheten slita i mig.

Jag lyckades dock ta mig igenom hela morgonen och resten av dagen fram tills jag slutade klockan ett. Men sedan var det bara att gå hem och sova i fyra timmar. Inte för att jag kände mig särskilt mycket piggare när jag vaknade men jag hade i alla fall inte ett dussin barn att hålla uppmärksamheten på. Idag har det varit lite bättre men mycket av det beror säkerligen på att jag bara jobbade i fyra timmar.

Väl hemma blev det ännu en eftermiddagslur även om denna avbröts då klockan ringde efter tre timmar. Ikväll var det nämligen familjekväll på jobbet och jag var tillbaka där när klockan var halv fyra och sedan gick det i ett ogen. Men det var en helt underbar kväll och det var roigt att så många barn, föräldrar och syskon kom, med en och annan mor- och farförälder och ett par kusiner och mostrar.

Efter närmare tre timmar tillbaka på jobbet var det dock skönt att komma hem igen för de tre timmarna tillbringades i stort sett på fötter och  det är skönt att få sitta ner och inte göra någonting alls en stund. Imorgon börjar jag senare än jag gjort hittills denna vecka så det blir lite sovmorgon att se fram emot. Förhoppningsvis kommer min fatigue vara ännu lite bättre imorgon så att jag ialla fall slipper den plågan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar