onsdag 29 maj 2013

Planen

Dagens plan går u på att arbeta ett par timmar och sedan skynda hem för att packa ihop lite saker som jag behöver. Jag hinner inte vara hemma länge innan det är meningen at syrran ska hämta mig och sedan bär det hem till henne för lite syster-yster tid med grillning i deras härliga trädgård. Ikväll vid halv sju är det dags för babysim med Lilla Stjärnan och syrran.

Men fram tills dess är det alltså dags för arbete vilket jag redan börjat. Ja, det här är alltså ett sådant där inlägg som jag skriver på jobbet eftersom inga barn har dykt upp än. Det är lite kvavt här inne på avdelningen men utanför är himlen fortfarande molnig. Det hoppas jag det blir ändring på precis som igår så att vi får njuta av ännu en härligt solig dag.

Igår var det riktigt underbart med sol från lunch och framåt så vi var ute med barnen hela eftermiddagen. När jag kom hem strax efter halv fem blev det även lite balkonghäng tillsammans med katterna som älskar att vara ute nästan lika mycket som jag. Idag får de dock vara inne eftersom jag inte ska vara hemma men förhoppningsvis blir de inte för besvikna.

2 kommentarer:

  1. Hoppas dina krafter räcker till allt och att du får en härlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Krafterna håller i ännu men nu när jag är hemma börjar jag känna hur jag faktiskt inte är så pigg som jag trodde medan jag var mitt uppe i allt som jag gjort idag. Men förhoppningsvis kommer en natts god sömn ta hand om detta så att jag orkar resten av veckan på jobbet. Förhoppningsvis med mer sol och härligt blå himmel eftersom allt känns lite lättare när solen skiner.

      Radera