fredag 29 juni 2012

Horoskop och helig tid

Nu var det ett tag sedan jag skrev om något jag läst i tidningen och jag kan ärligt säga att jag börjat ge upp hoppet om att faktiskt fastna för en artikel i min lokaltidning efetr flera veckor av trött bläddrande. Men så idag hittade jag faktiskt något om än inte en artikel. För ovanlighetens skull läste jag nämligen mitt horoskop för veckan och suckade smått uppgivet över detta.

Det började så bra med att säga att jag skulle kunna uppnå något jag länge velat ha genom mina besparingar, och på kärleksfronten skulle jag möta en intressant person genom en bekant. Det var delen som berör arbete som fick mig att hänga med huvudet och sticka ut underläppen för där stod det att jag skulle "visa lite god vilja om [jag] måste avbryta [min] ledighet för något viktigt."

Jag gillar horoskop och kan till viss del köpa många delar av astrologin, men de här Veckans Horoskop som de har i tidningen ger jag inte mycket för. Det som fick mig att lägga märke till det idag var just detta om att avbryta semestern efetrsom min chef för flera månader sedan sa att han vid behov har rätt att ringa in oss på semestern. Min ledighet är helig så sånt slipper jag helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar