torsdag 21 juni 2012

Viljekraft ska rädda helgen

Min syster tror stenhårt på att man med ren viljekraft kan göra sig själv frisk när man känner en förkylning smyga sig på och även om jag i vanliga fall tycker hon snackar i nattmössan så hoppas jag just idag att hon faktiskt har rätt. För i går kväll började det göra ont i halsen och jag hade feber när jag gick och la mig, men jag kan faktiskt inte vara sjuk den här helgen.

Imorgon ska jag nämligen åka upp till min barndoms trakter för att fira midsommar tillsammans med en vän och hennes familj och det känns inte alls som att det är läge att bli förkyld just nu. Så jag testar syrrans tankeknep och hoppas att det funkar. Jag mår i alla fall bättre nu än jag gjorde i morse. Säkert har det något att göra med all den friska luften jag fått i mig idag på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar