tisdag 12 mars 2013

1+4+3+3

Idag har jag fått saker gjorda, eller i alla fall gjorda med/mot mig. Det hela började så klart med uppstigning, påklädning, frukost och hela den baletten vid halv åtta i morse. Tio över åtta satte jag mig på bussen till sjukhuset där jag skulle få min andra behandling av den nya bromsmedicinen klockan nio. Det var klart klockan ett eftersom maskinen hela tiden stannade på grund av luftbubblor i slangen.

Efter det for jag in till stan för att fördriva tiden lite och gjorde saker som jag egentligen inte gillar att göra ensam; gå i affärer, gå på stan och sätta mig på ett fik. Efter tre timmar av detta var det dags att strosa iväg till frisören där mitt hår blev lite kortare och väldigt mycket mörkare. Men det absolut bästa var så klart att jag numera har lugg, en riktig jävla lugg som jag absolut älskar och har längtat efter.

Sammanfattningsvis blev det alltså (lite mer än) en timma förberedelser och busstransport, fyra timmar på sjukhuset, tre timmars shoppande och fikande och tre timmars frisörbesök. En lång dag med andra ord men en jag är riktigt nöjd med; inga fler droppbehandlingar på ett halvår, ett par nya tröjor och byxor, en supergod jordnötskaka på världens bästa kafé och sedan en (stor) hårförändring så här på vårkanten.

1 kommentar:

  1. Skönt att du fått det gjort med behandlingen för en lång tid framåt nu. Du gjorde helt rätt som fikade och hade det gott efteråt.
    Kram!

    SvaraRadera