söndag 18 juli 2010

Hela grejen är gjord

Då ligger en dag på Liseberg bakom mig. Min hår ser för jävligt ut på grund av vinddraget i vissa åkattraktioner, min klänning luktar lite äckligt eftersom den blev genomblöt och sedan fick lufttorka, mina skor har blivit nertrampade på hälen (inte av mig!) efter att ha stått i lååånga köer och mina fötter har officiellt förklarat strejk mot mig eftersom jag gått och stått så mycket idag, men på det stora hela var det värt det.

Syrran, svågern och jag anlände till den stora staden vid vattnet strax efter klockan elva i förrmiddags och har sedan tillbringat hela dagen fram till halv sju med att åka, äta, gå, stå, köa och spela på hjulen. I år stod jag fast vid mitt löfte från förra året om att inte åka Balder men jag åkte Kanonen, Lisebergsbanan, FlumRide och Kållerado. Syrran var betydligt modigare och åkte både Balder , Uppswinget och HangHai... läskigt!

Hon vann även på hjulen, först en påse Twist och sedan fick hon Stjärnvinsten i chokladhjulet och vann en sådan där jättekartong med Marabou Mjölkchoklad - och var så snäll att hon delade med sig av vinsten efetrsom det var jag som spelade på det vinnande numret medan hon var iväg till bankomaten för att ta ut pengar. Så nu har jag lite choklad att gotta mig med efter att jag vilat upp mig och tagit en väldigt lång dusch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar