lördag 17 juli 2010

Stackars fossingar

Idag har jag gått. Och gått, och gått, och gått. Först åkte vi och badade, min syster och jag. Det var superhärligt i vattnet och efter badet låg vi och solade en stund innan det var dags att åka hem och göra oss iordning inför kvällen. Väl i stan så skulle vi hitta någonstans att äta och vi fick gå runt rätt länge innan vi äntligen hittade ett ställe där det fanns ett ledigt bord så att vi äntligen kunde få sätta oss ner och vila fötterna en stund.

Efter en jättegod middag på Shangri-La tog vi en liten promenad längs strandpromenaden och förbi alla öltält innan vi fick ner till slussarna för att titta när de släppte på vattnet vid elvatiden. Efter det helt underbara skådespelet försökte vi än en gång hitta något ställe i stan där vi kunde sätta oss ner men det var milslånga köer överallt så till sist gav vi upp och syrran körde hem mig innan hon och svågern åkte hem.

På det stora hela var det ändå en jättetrevlig dag och kväll men nu är jag glad att vara hem, ha på mig ett par mjuka sköna byxor och ett linne, sminket är avtvättat och jag har äntligen kunnat sätta mig ner och vila mina stackars fötter. Imorgon var det tänkt att jag skulle följt med hem till mamma och målat, men jag kände att jag var tvungen att ändra de planerna. Känner på mig att jag kommer vara helt utslagen imorgon.

1 kommentar:

  1. Låter som en skön dag! Hoppas det känns bra idag trots alla promenader!

    SvaraRadera