fredag 2 juli 2010

Semester

Nu har jag påbörjat min fem veckor långa semester och börjat varva ner, även om jag är säker på att det kommer kännas konstigt i någon vecka nu, med all den här ledigheten. Jag höll på att skriva att den ska ju fyllas med något också men direkt när jag tänkte det så insåg jag att det var helt fel sätt att tänka. De här veckorna ska inte gå åt till att försöka göra så mycket som möjligt utan till att göra så lite som möjligt.

Att planera några dagar i förväg kan jag väl gå med på, men inga måsten eller borde. Jag får gräva fram min gamla teori att allt känns så mycket lättare om man säger att man ska göra något, utan att sätta en tidsgräns eller ett tvång på det. Jag måste inte dammsuga just nu men jag ska göra det. Det enda måste jag tänker åtlyda den här sommaren är att göra en jordgubbstårta till syrrans födelsedagsfirande på tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar