måndag 12 juli 2010

Sol, sol, mera sol

Idag tillbringade jag ett antal timmar på balkongen medan solen gassade ner från en i stort sett klar himmel och nu har jag bättrat på färgen som börjat blekna lite den senaste veckan. Jag vet att det är meningen att man ska underhålla solbrännan men vädret har varit lite si och så den senaste veckan, jag har bara sol på eftermiddagarna på min balkong och jag går helst inte till nån allmänning och lägger mig alldeles ensam.

Imorgon ska jag äntligen få bada för första gången i år. Jag har inte ens doppat fötterna än men imorgon så åker jag, syrran och svågern iväg för lite bad och sol. Planen är att om jag lyckas bränna mig så har jag lyckats rätt bra med att grunda och sedan kan jag ligga på balkongen så fort vädret tillåter för att bättre på det hela. Och innan någon påpekar att detta är en dålig idé, JAG VET! Men ni anar inte hur svårt jag har att få färg.

Det sägs ju att "desperate times calls for desperate measures" och mer desperat än jag kan man inte bli. Så imorgon blir det sol, sand och bad för hela slanten. Jag planerar på att tillbringa ett antal timmar i horisontalläge och inte röra mig ur fläcken förrän jag känner mig lagom stekt. Nu får jag bara hoppas att svågern inte får för sig att det är tråkigt att umgås med två utslagna soldyrkare och vill åka hem alltför tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar