söndag 12 december 2010

Sömnlös i Göteborg

Idag är jag fruktansvärt trött, vilket antagligen beror på att jag knappt sovit en blund på hela natten på grund av ett ihållande ljud hemma hos brorsan. Ett gällt pip som upprepades med 30-sekunders-intervaller i tio minuter, höll upp i ett par minuter och sedan fortsatte i ytterligare tio minuter. Detta pågick i två timmar efter att jag gått och lagt mig och höll på att långsamt och obarmhärtigt driva mig till vansinne.

Till slut blev jag tvungen att väcka brorsan och be honom att leta fram ett par öronproppar till mig för jag var ungefär två sekunder ifrån att hitta någon annanstans att sova. Jag fick i alla fall öronproppar men som vanligt när jag är tvungen att sova med sådana, så blev det inte så mycket sömn utan jag vaknade titt som tätt. Jag tror klockan var ungefär sju när jag somnade på riktigt och lyckades få i alla fall två timmars sömn.

Jag är alldeles strax på väg att ge upp för dage och hälsa på hos kudden. Imorgon börjar jag redan klockan sex och det kommer bli en morgon med mycket att göra för vi ska fira Lucia, barnen ska lussa för sina föräldrar och det ska bjudas på grötfrukost. I vanliga fall när vi kommit till gröt-stadiet på Luciamorgonen så lugnar det ner sig, men jag ska stressa iväg till läkaren direkt efter så för mig blir det inget lugn förrän på eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar