lördag 4 december 2010

Tjuvar och banditer

I gårdagens lokatidning stod det att läsa en insändare skriven av en medlem i Handels, om hur det vore tacksamt om folk använde sina betalkort istället för kontanter nu under veckorna före jul. Detta för att minska mängden kontanter som är i omlopp eftersom Handelsanställda lever farligt under julen, risken för rån ökar och så vidare. Jag tycker det är helt rätt, jag skulle inte heller vilja jobba udner sådana förhållanden.

Idag när jag öppnar tidningen ser jag på förstasidan att en bensinstation i grannstaden har blivit rånad av en man som hotat personalen med ett "pistolliknande föremål2 och det första jag tänkte var att någon verkar ha känt sig inspirerad av gårdagens insändare. Det skulle faktiskt inte förvåna mig det minsta, hur dumt det än verkar. Jag tror inte man kan vara särskilt smart om man rånar en mack och inte ens får tag på några pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar