söndag 28 mars 2010

Blandad komp(l)ott

Igår kväll trodde jag nästan att jag blivit magsjuk igen. Helt plötsligt började det göra ont som fan i magen, som att få en timmerstock inkörd mellan revbenen och uttryckt genom ryggen. Alla muskler i överkroppen krampade och jag hade så ont att jag inte kunde stå eller sitta. Till sist gick jag och la mig på sängen och som ett trollslag så försvann smärtan och jag kunde lugnt ligga och läsa en stund innan det var dags att sova.

Det är märkligt egentligen hur kroppen reagerar och ibland ännu märkligare vad den reagerar på. Jag har ingen aning om vad det kan ha varit som orsakade gårdagens smått outhärdliga värk och jag är bara glad att jag slapp kräkas. Det måste vara det absolut värsta som finns, särskilt när man som jag inte har en särskilt bra kräkreflex så även om jag är illamående så får jag snällt vänta tills det... sätter igång av sig själv.

Men nu ska jag sluta skriva om sådana äckliga saker. Inte för att jag har något annat att skriva om, annat än att det nu är sommartid igen och jag hatar sommartid. HATAR! Vem fan kom på den ondskefulla idén att man helt plötsligt ska gå upp (tekniskt sett) en timma tidigare än vanligt i ett halvårs tid. Jag känner mig alltid mycket mer i fas under vinterhalvåret än under sommaren när varje morgon är som ett skott i nacken.

Jag pratade med en vän om det här för någon vecka sedan och kom på idén att istället för att vrida fram klockan, så skulle vi vrida tillbaka den. Självklart skulle det här innebära att så småningom är det middagstid mitt i natten och vinter när det borde vara sommar, men på det stora hela så skulle det fungera så mycket bättre om man varje gång när man ställde om klockan fick en timma extra att sova varje morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar