söndag 14 mars 2010

Mitt liv i reseförpackning

Min kompis brukar alltid säga "vadå, ska du ta med hela ditt liv?" när jag tar med mig handväskan, och jag brukar säga "vadå, den är ju liten" för det skulle kanske göra saken bättre. Men nu så får hon fasiken skäl för att fråga den frågan för jag har köpt en ny väska idag. Var inne på Accent och köpte en väldigt läcker handväska (eller tote bag som det heter) av storleken större. Sedan var jag ju tvungen att fylla den med saker också.

Så idag har jag köpt en ny mobil, en Sony Ericsson W595 som jag redan är kär i och jag har knappt hunnit få upp den ur förpackningen ännu. Den är i alla fall rosa, precis som min gamla Samsung-mobil men tusen gånger läckrare också har den sådan där skjutbar överdel som jag velat ha ända sedan de började tillverka dem så. På den gamla mobilen har jag lucka vilket har varit jättebra eftersom jag alltid råkar trycka på saker.



Efter det att mobiltelefonen var inköpt så blev det även en sväng till Siba för att titta på en mp3-spelare, fast i slutändan så blev det en iPod (fast egentligen, vad är skillnaden?). Jag var i valet och kvalet en stund efter att jag valt vilken spelare jag ville ha. För nu var jag ju tvungen att välja färg. Men till ära av min nya mobiltelefon så blev det till sist en rosa (eller kanske heter färgen cerise) och sedan var mina pengar SLUT!

2 kommentarer:

  1. Snygg iPOD =) det är ju likadan som jag har fast jag har en blålila =)

    SvaraRadera
  2. Japp, jag vet. Det var därför jag inte tog den lila. Y. var med och hon tyckte inte heller vi skulle ha samma :P

    SvaraRadera