tisdag 16 mars 2010

Tredje gången gillt?

Idag har jag pratat med min läkare och har fått en tredje vakenhetsmedicin utskriven, den här gången ett licenspreparat. Jag har dessutom blivit sjukskriven i ytterligare två månader så kanske de här tabletterna verkar snabbare än de föregående som jag skulle ta i tre månader till att börja med. Eller så är det helt enkelt så att min läkare (som jag borde byta men inte orkar strula med) fortfarande anser att jag ska gå upp i tid.

Jag vet inte hur hennes tankegångar går när alla andra; min handläggare på Försäkringskassa, min chef och jag själv, har accepterat att 75% är vad jag klarar av, oavsett hur mycket mediciner jag proppar i mig. Men hon vill inte lyssna och jag vet inte vad jag ska göra, eller snarare hur jag ska göra. Ringer man bara och säger "jag vill byta läkare, ge mig en ny" eller vad? Det hade ju sannerligen underlättat om det var så lätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar