tisdag 28 augusti 2012

Nu drar vi!

Igår kväll slog det mig plötsligt och jag tänkte; Ja, varför inte? Varför inte åka på solsemester till vintern, bjuda med mamma och tillbringa två veckor på sydligare breddgrader för lite sol, värme och avkoppling. Idag pratade jag med henne och det är nu nästan helt bestämt att vi ska åka i januari till Spanien och bo på hotell precis intill stranden och med centrum i närheten.

Några utflykter eller mer äventyrliga saker är vi inte intresserade av så charter passar perfekt och Fritidsresor hade några riktigt bra ställen att erbjuda. Men innan vi bestämmer oss ska mamma prata med mina morföräldrar som tillbringat de senaste fyrtio åren med att åka till Spanien och framförallt Kanarieöarna. Vi får se om de har några bra förslag på resmål som vi kan tänka oss.

Det enda som återstår sedan är att boka resan, ordna nytt pass och tigga till mig kattvakt i två veckor. Mammas grannar kunde eventuellt passa hennes katter och i bästa (eller värsta) fall kan de även se efter mina om jag tar hem dem till mamma. Det är bättre än att de får åka till kattpensionat men självklart skulle jag önska att de fick stanna hemma och slippa umgås med två främmande katter.

Just nu känns det dock inte som att katternas tillsyn får bli ett alltför stort hinder för jag, och särskilt mamma, behöver få komma iväg på semester. Jag har inte varit utomlands på tre år och mamma inte sedan mitten av 90-talet när vi var i Danmark över en helg. Det är liksom på tiden att hon får komma bort lite. Så som sagt, det är bara några detaljer som måste lösas innan vi ålker.

1 kommentar:

  1. Det låter gött det =) Själv ska jag nog åka till Kanarieörana i slutet av november med föräldrarna =)
    Men jag hoppas att jag isf får ihop tillräckligt med pengar för jag hade tänkt ge mig av i typ maj till New York fast bara en vecka eller så om inte något helt ofattbart osannolikt inträffar(håller tummarna).
    Men jag tycker absolut att det låter som en förträfflig idé att ta med sig mami på semester =)

    SvaraRadera