fredag 26 november 2010

Sömnproblem

Det går verkligen inte att somna idag, hur mycket jag än försöker. Jag kan känna hur ögonlocken är på väg att stängas och jag gäspar och gäspar så det står härliga till, men hjärnan är glasklar och arbetar på högvarv. Det händer då och då men det är alltid värst när jag måste vara tidigt på jobbet, imorgon redan vid klockan sju på morgonen. Det är ju en sak om jag somnar senare och kanske inte ska börja jobba förrän tio.

Det kändes meningslöst att ligga och stirra i taket och rulla tummarna så jag tänkte jag skulle trött ut mig själv med lite surfande och hamnade på något sätt här på bloggen. Och efetrsom det här är en miserabel blogg (jag kanske ska döpa om den) så ville jag dela med mig av mitt omänskliga lidande. Jag vet inte hur min kollega fixar det här med sömnlösheten, jag håller på att bli galen och jag kommer ju ändå att somna.

Nu känner jag mig faktiskt som att jag kanske kan somna om jag bara stänger ögonen s nu ska kudden få sit ett nytt nattligt besök. Jag måste bara kila iväg till fönstret för att kolla om det fortfarande snöar. Senaste rapporten från folket på Facebook säger att det kommer snöa ända tills på tisdag. Det kommer då vara dag åtta (eller nio) och jag väntar otåligt på kramsnön så man kan åka pulka. Pudersnö är värdelöst i pulkabacken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar