torsdag 11 november 2010

Uppdatering

Idag var jag alltså iväg till läkaren för att prata lite och få reda på mina testresultat från prverna de tog förra veckan. Normalt, normalt, normalt, förutom nått svaj med min B12 nivå så jag fick ta ett nytt blodprov idag. Jag blev även sjukskriven en vecka till och sedan ska jag börja på halvtid i en vecka för att se hur det går. Det känns både bra att det är på rätt väg, samtidigt som jag har lite ågren för att gå tillbaka till jobbet.

Sista veckorna där var verkligen inte roliga, inte bara det att jag var konstant förkyld i mer än en månad, det var ju det där med att jag flummade ut hela tiden, tappade fokus. Jag hatade den känslan, det kändes som att vara i en kropp jag inte kunde kontrollera, som om det inte ens var jag alla gånger utan någon annan tagit över mina handlingar och jag var bara med på åkturen utan att kunna göra något mer än se på.

Det var skrämmande, både själva känslan och att jag inte riktigt var med hela tiden. Jag vet att jag skrev det i ett tidigare inlägg, men min största oro var för barnens skull. Hur ska jag kunna göra mitt jobb om jag inte är 100% med i situationen? Men jag hoppas i alla fall på det bästa, att den här sista veckan av att vara helt hemma kommer göra mig helt återställd och att en mjukstart på jobbet kommer vara vad jag behöver.

1 kommentar:

  1. Hej Anne!

    Bra att proverna var ok, B12 brist ger ju mycket av de symtom du beskriver, om det kan vara det som spökar oxå. Skit att du hamnat i ngn slags depp, jag jobbar på att få iväg oss till New Place, plåster för själen! Vi behöver peppa upp dig lite, och fira di gamle som fyllt år;) Hoppas det inte ska vara allt förjäkligt, och att du får uppleva ljusare dagar igen. Ta hand om dig kram!

    SvaraRadera