torsdag 4 november 2010

Inget duger man till

Idag har jag inte gjort mycket. Städat badrummet och köksbänken, gått ut med några soppåsar, försökt få den ena katten att förstå att det inte är farligt att gå på lådan trots att den har ett tak och varit nere på macken för att hämta ut ett paket. Detta har tagit mig ungefär tre timmar, med en halvtimmas Internet-surfande mitt upp i allt, och nu är jag helt slut. Man duger verkligen ingenting till nuförtiden.

Nu har jag resten av lägenhet att städa, för att inte tala om att jag också måste bädda nytt i sängen för jag får besök av en kompis nu i helgen, och jag borde egentligen se till att fönstren blir tvättade. Men jag drar mig lite för det där sista för sist gång jag tvättade fönster tog det två dagar, plus två dagar för att hänga upp nya gardiner. Jag brukade fixa en hel dag av städ och tvätt och matlagning och ändå vara pigg på kvällen.

Jag försöker verkligen hushålla med energireserverna numera, men det känns som att de ständigt ändras, mitt förråd av skedar varierar från dag till dag. Jag har ju aldrig skedar att slösa bort, men visst har det funnits dagar när de räcker till. De senaste veckorna har jag vaknat med allt för få skedar, bara tillräckligt för att jag ska orka med basgrejer så som att stiga upp, laga mat, duscha och läsa några kapitel i en bok eller ese en film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar