onsdag 16 mars 2011

Alltid är det nått

Jag är vaken, jag är nästan färdigklädd och jag har hunnit kamma håret och borsta tänderna (två gånger dessutom), men jag är inte på väg till jobbet som man kanske kunde vänta sig. Varför inte frågar ni er nu. Därför att jag drabbades av akut illamående i morse och fick slänga mig ner på golvet för att köra den stora, vita porslinsbussen ett tag. Jag förstår att det är spännande för er, kära läsare, att veta detta om min morgon.

Så nu sitter jag här hemma, med en mage som fortfarande rör runt efter två besök på porslinsbussen och viljan att gå till jobbet (vilken jag kände imorse när jag klev upp ur sängen) reducerad till ungefär noll. Jag blir alltså hemma idag, men jag tror inte det är magsjuka vi snackar här för det går inget sådant på jobbet och det är ju där som allting brukar ha sin början, vare sig det är magsjuka, vattenkoppor eller förkylningar.

Kanske har jag gjort mig själv på smällen, en sådan där obefläckad befruktelse, eller (vilket känns troligare) så beror det på något jag ätit.Vad det än är så tänker jag nu ta min hink, lägga mig på soffan en stund och hoppas att illamåendet går över. När jag mår bättre ska jag försöka mig på att skriva en recension av den bok jag nyligen läst å jobbets vägnar. Vet detta, kära läsare, jag var inte imponerad så det lär bli en arg recension.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar