tisdag 8 mars 2011

Möte två avklarat

Idag var det dags för ytterligare ett möte på Hälsan, det här med beteendevetare. Det gick också bra, en riktigt trevlig människa som det var lätt att prata med och som verkade genuint intresserad av det jag hade att säga. Jag förklarade Skedteorin för henne och berättade om hur jag försöker hushålla med min energi genom att bli mer stresstålig på jobbet, mycket genom arbete med KTH och Fina Fisken, samt annan bra litteratur.

Det var ett väldigt givande samtal, hon pekade ut saker för mig som jag kanske visste om men som jag aldrig riktigt tänkt på. Det hela tog lite över en timma och efteråt kändes det riktigt bra, även om gråten inte var långt borta när vi kom in på framtiden och vad som skulle kunna hända om Försäkringskassan säger blankt nej till att bevilja aktivitetsersättning. Som tur var började jag inte störtgråta, det har jag gjort tillräckligt,

På fredag är det dags för det tredje mötet, detta med en ergonom och om jag fattat det rätt ska jag få göra något slags test. Antagligen är det väl utformat för folk som kommer till företagshälsan på grund av arbetsskador och liknande, men vill de att jag göra det så är det bara att försöka. Efter det är det i alla fall bara ett möte kvar och det är inte förrän i slutet av nästa vecka, och sedan ska jag vara klar med steg ett av mitt liv den närmaste tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar