torsdag 24 mars 2011

Tuff eftermiddag

Idag var det få barn och inte mycket att göra annat än att sitta ute i det vackra vädret, men trots det så var jag helt slut fram på eftermiddagen. Jag ville bara hem och sova, släpade fötterna efter mig och vid det laget det var äntligen dags att gå hem, så hade jag börjat mumla och sluddra på orden. Säkerligen inte märkbart men det var så att jag märkte det. Hjärndimman började smyga sig på och väl hemma sov jag som en stock.

Oftast när jag sovit så brukar den värsta utmattningen ge med sig, även om tröttheten inte gör det särskilt ofta. Så inte idag, idag är jag fortfarande så trött att jag skulle kunna gå tillbaka till sängen och sova ytterligare tre timmar. Men det går ju inte för jag måste äta och sedan gå och lägga mig om några timmar för jag ska vara på jobbet till frukost imorgon och behöver runt sju timmars nattsömn oavsett eventuella tupplurar.

Imorgon efter jobbet så ska jag skynda mig hem för att sova i ett par timmar, vare sig jag behöver det just då eller inte. Jag vill ju inte drabbas av akut utmattning på kvällen eftersom jag ska ut med ett gäng kollegor för att gå på Movie Hits (det som för två år sedan hette Svenska Hits, och förra året Mega Hits). Det blir helt säkert en kväll av sång, skratt och underbart sällskap, så det ser jag fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar