söndag 20 mars 2011

Försenad uppdatering

Jag insåg precis att jag glömt berätta om några saker som hänt mig under veckan, med början redan i måndags då jag gjorde en ny magnetröntgen. Som vanligt tog det en och en halv timma från början till slut och den sista halvtimman var jag så vansinnigt kissenödig. Allt det där vibrerandet kan ställa till med mycket men jag lyckades hålla mig ända till slutet, trots att de var tvungna att ta en sista extra bildserie.

När jag var klar och påklädd, skyndade jag mig ner till entréplan för att gå på toaletten, bara för att upptäcka att damtoaletten var stängd för städning. Vid det laget trodde jag att jag skulle explodera, men jag lyckades hålla mig ytterligare en stund och sedan var jag först in på toaletten när den väl öppnade igen. Gissa om det var en lättnad, och det gjorde sannerligen bussresan hem så mycket lättare än vad den annars skulle varit.

På måndagkvällen hade vi planering i mitt arbetslag, vilket det visade sig att även tre andra arbetslag i huset hade. Tradiotionalister som vi är, hade vi alla valt måndagskvällen. Fråga mig inte varför, men det verkar vara någon slags regel att förskolpersonal alltid har sina kvällsmöten på måndagar. Det är ju även då som vi har våra arbetsplatsträffar när chefen håller i mötet och vi får lyssna på hans utläggningar.

Efter måndagen var slut hände inte så mycket mer under veckan, lite jobb, lite illamående, lite nervöst väntande på mitt sista möte hos företagshälsan på fredag förmiddag. Det mötet gick bra, det var mes en avstämning eftersom jag redan varit på tre möten hos dem redan. Den här gången träffade jag företagsläkaren som ville träffa mig personligen och förklarade lite om hur hon kommer skriva arbetsförmågebedömningen.

Helgen har varit skönt händelsefri och nu verkar det som att nästa helgs tur till Göteborg kanske inte blir av eftersom min syster lyckats dubbelboka sig just den dagen och hennes andra planer gjordes redan i julas. Lite synd är det, både för att det skulle varit skoj att komma iväg, umgås med syrran och ta en tur förbi vår brors ställe för att hälsa på, men också eftersom jag behöver en ny stol vid skrivbordet.

Min nuvarande stol gick sönder i torsdags kväll, eller rättare sagt, den har varit trasig ett tag men i torsdags föll hela ryggstödet av när jag lutade mig tillbaka. Sätet är fortfarande intakt så det är vad jag sitter på nu, men eftersom jag inte kan luta mig tillbaka så är det rätt obekvämt. Jag hade tänkt köpa en ny stol nästa helg men innan syrran kollat upp om hon kan komma ur sina andra planer, så vet jag inte hur det blir.

I övriga nyheter har jag nu ökat min dosering vakenhetsmediciner ytterligare ett steg, med början igår morse är jag nu uppe i fulldos och hoppas att det nu kommer bli någon effekt. Hittills har det inte varit så mycket med det, jag har varit extremt trött mest hela tiden och sovit ungefär tre timmar varje dag efter jobbet. Det känns ibland som att jag sväljer de här tabletterna helt i onödan, särskilt med tanke på biverkningarna.

Jag kan leva med huvudvärk och hjärtklappning, jag har inget emot aptitlöshet och viktminskning, men varför måste de också orsaka håravfall? En bra sak med att inte ha något effekt på medicinerna är att jag inte heller upplevt några biverkningar, men det känns som en liten seger eftersom fanskapen inte hjälper som de borde. Jag hoppas att den högsta doseringen nu kommer att få någon effekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar