onsdag 29 juni 2011

Avloppsdramatik

Jag erkänner att jag inte är världens mest lugna person när det gäller saker som är äckliga, jag får fnatt bara jag tänker på äckliga kloakråttor och få mig inte ens att börja prata om ondskans som är småfåglar. Men idag har jag trots denna avsmak mot äckel, rullat upp ärmarna och tagit tag i att städa avloppet under badkaret. Det kändes som att det var på tiden eftersom det svämmade över i badrummet två gånger under helgen.

Jag drog väl upp så där tre kilo hår och smuts ur avloppet, allt under högljudda plågade ljud som fick min katt att stirra på mig där han satt på toalettlocket och inspekterade arbetet. Till slut fick han antagligen nog och lämnade badrummet medan jag grävde och spolade och donade. Sist men inte minst hällde jag i en rejäl omgång med kaustiksoda (trots brorsan varningar om att inte göra detta) och nu rinner vattnet ner så fint.

Jag känner att jag nu är redo att börja förbereda mig för uppgiften att även rengöra den lilla uppsamlingskoppen under handfatet, men jag lär antagligen skjuta på det i ytterligare några dagar. Min tolerans för vidriga saker fick sig ett hårt prov idag och jag känner att jag kommer bli oåterkalligt traumatiserad om jag ger mig på något mer äckligt arbete idag. Istället tänker jag ta en lång dusch, tryggt förvissad om att ingen översvämning kommer ske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar