söndag 5 juni 2011

Ingen vilodag

Det ska bli städat här hemma idag, något jag bara hjälpligt tagit tag i under flera månader nu. Det finns ingen energi när jag väl kommer hem från jobbet och helgerna ägnas mestadels åt återhämtning så att jag ska orka med ännu en arbetsvecka. På sin höjd har jag dammsugit, kört en maskin tvätt, diskat, samt torkat av badrum och diskbänk. Minsta möjliga med andra ord och det börjar synas, inte minst på golven.

Dessutom är mina fönster i desperat behov av en rejäl putsning så att jag kanske kan se ut genom dem igen. Att ha fönster ut mot en tungt trafikerad väg är ju så där roligt, men lyckligtvis är fönsterputs det enda städmoment jag gillar. För allt det andra hade jag tänkt bita ihop och bara göra det, men min syster ringde igår och sa att hon tänkt komma och hjälpa mig, bara så där. Jag antar att hon tyckte jag behövde all hjälp jag kan få.

Hon förväntar sig att bli erbjuden både middag och fika, men på det stora hela kommer jag billigt undan och jag slipper städa helt ensam. Allting går så mycket fortare om man är två, även om jag tänkte börja lite smått innan hon dyler upp här om en timma eller så. Jag vill ju inte förstöra allt det roliga för syrran genom att göra för mycket, men hänga in den torra tvätten och starta en maskin disk kan jag nog tänka mig att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar