söndag 5 juni 2011

Ett städat hem för en stylad kvinna

Det luktar ammoniak och ögonen svider lite medan huden i nacken är knallröd där jag gnuggade med en bit papper. Man vill ju inte ha färgfläckar bakom öronen. Som ni förstår så har kvällen ägnats åt att färga håret, något jag tyckte jag förtjänade efter det kraftprov som dagen bjöd på i form av städning, fönsterputs, gardinbyte och en tur till återvinningsstationen för att slänga en massa kartonger jag samlat på mig.

Nu väntar jag med spänning på att håret ska bli tillräckligt torrt så att jag kan borsta det och se vad det blev för resultat av det hela. Under tiden sitter jag här och kollar på avsnitt från första säsongen av True Blood eftersom det var det enda jag kände för att se på. Nu får vi alldeles snart veta vem mördaren är, den uslingen, för det är bara två avsnitt kvar. Jag låtsas att jag inte redan vet så att det blir mer spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar