onsdag 29 juni 2011

Replikens vara eller inte vara

När jag i morse läste kommentaren till mitt inlägg från igår kväll, hade jag alla avsikter att besvara det med ännu ett inlägg. I brist på tid eftersom jag var på väg till jobbet, bestämde jag mig istället för att göra ett kort inlägg här på bloggen. Efter en dag på jobbet har jag nu bestämt mig för att inte bemöda mig med att skriva något mer om detta. Det finns människor, extremister av alla orienteringar, som det helt enkelt inte går att tala med.

Istället för att lägga ner energi på någon som inte har något bättre för sig än att kommentera på främlingars blogginlägg, tänker jag istället krypa ner i sängen och spela död i några timmar. Trots att det var en kort arbetsdag så var den nog så intensiv, med badsugna ungar och stolar som skulle skuras innan semestern. Nu har jag sand innanför kläderna och känner mig lite smått klibbig tack vare den underbara solen som gassat ner på oss.

Det får bli en dusch efter min sovstund för just nu orkar jag inte ens tänka på att ställa mig i duschen, även om en kall avspolning inte vore helt fel. Efter min stundande dusch ska jag även äta lite och sedan vänta på syrran så att vi kan ta en tur till affären. Det gapar inte direkt tomt i kyl och frys riktigt ännu men några basvaror behöver ändå köpas in. Förhoppningsvis kommer jag även få min nya bokhylla levererad idag, ja, eller rättare sagt syrrans gamla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar