onsdag 8 juni 2011

Nu kommer värmen

Nu börjar värmen komma tillbaka efter sin långa frånvaro, och jag menar inte bara hur våren kommer och kylan inte längre får snoret att bilda iskristaller i näsan. Nej, jag menar den riktiga värmen, hettan som får huden att kännas som krympt läder i ansiktet och man svettas av att andas. Det är då som jag mår riktigt gott, under de senaste dagarna har jag kännt min energi återvända lite i taget och jag är gladare och lugnare.

Visserligen sover jag nästan varje dag fortfarande men när jag vaknar efter min lilla tupplur så känner jag mig ändå pigg nog att göra mer än slappt stirra på en TV-skärm eller läsa en bok. Det känns som ett steg i en bra riktning, särskilt med tanke på hur uselt jag har mått under vinterhalvåret. Inget har varit roligt eller värt att göra. Nu ser jag istället fram emot att se vad framtiden har på lager för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar