söndag 10 juli 2011

Förhandsvisning

Imorgon ska jag möblera om i vardagsrummet men först ville jag så klart dokumentera hur det ser ut nu. Jag är smått besatt av att möblera om, ett helt liv av att leva mer eller mindre i en flyttlåda har gjort mig lite knäpp och om jag inte regelbunder ändrar om här hemma så börjar tankarna gå till till att skaffa nytt boende och det är faktiskt inget jag har lust med just nu. Istället blir det ommöblering minst en gång om året.



Vardagsrummet är det enda rum där det faktiskt går att möblera om. Köksbordet har sin lilla plats och sovrummets två fönster gör det omöjligt att flytta sängen, så jag tar ut min frustration över att ha bott i samma lägenhet i mer än tre år på det stackars vardagsrummet istället. Någon gång i framtiden ska jag få tummen ur och tapetsera/måla om här hemma. Man blir snart trött på beige och ljusgrå väggar.

Jag tog filmklippet med min nya fantastiska mobilkamera men tyvärr så förstördes kvaliteten rätt rejält när jag laddade upp det här på bloggen. Det där visslandet ni hör i bakgrunden är min tvättmaskinen som avslutar den sista vattentömningen, men innan jag går för att hänga upp tvätten så ville jag visa er hur jag hade tänkt att det skulle se ut, innan ni får se slutresultatet imorgon.


Jag hittade ett jättebra program online där man kan testa olika slags möbleringar. Som ni ser så kommer jag vända rummet, just nu står TV-bänken i det övre högra hörnet. Den ska få byta plats med bokhyllorna och på kortväggen till höger ske jag ha en av de där stora Expedit-hyllorna med flera fack (20 tror jag) så att mina böcker slipper stå i dubbla led.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar