onsdag 6 juli 2011

Lättfotad

Jag måste se ut som om jag är lätt på foten, för ett tag sedan föreslog en man jag passerade på trottoaren att han skulle komma hem till mig för att ha sex. Idag hände det igen! Jag kom hem och en äldre man höll upp porten åt mig och åkte hissen upp, vi pratade om värmen och han sa att man ska dricka ett svalt vin. Precis innan jag ska kliva av frågar han om jag bor ensam för han kan tänka sig att komma och hälsa på.

Det var inte tal om ensam, äldre herre som känner sig ensam och vill ha lite sällskap. Nej, det här var snarare av den meningsfullt leende och sneglande sorten. Jag blev så jävla ställd att jag inte visste vad jag skulle säga annat än nej och sedan snabbt som attan ut ur hissen och in i lägenheten där jag ställde mig framför spegeln och undrade vad fan det är som gör att folk ger mig dessa snuskiga förslag.

1 kommentar: