fredag 8 februari 2013

MS-sjuk

Jag hade tänkt skriva ett argt inlägg om näthat och de vidriga personer som trakasserar andra människor för sigg eget sjuka nöjes skull. Tyvärr lär det inlägget få vänta ett tag tills jag är med på banan igen. Sedan igår eftermiddag gör sig min MS rejält till känna. Det snurrar runt i huvudet och yrseln gör mig både illamående och påverkar balansen. Bättre att stanna hemma än falla ihop i en hög utomhus.

Så nu blir det långhelg för mig vilket känns lite konstigt. Det hade ju varit en sak om jag varit sjuk "på riktigt", om den där magsjukan eller influensan gett sig på mig. Då hade det inte känns lika mycket som att jag smiter. För det gör det, jag som nästan aldrig är MS-sjuk eller visar särskilt stora besvär på jobbet. Jag biter ihop och kämpar på så när MS tvingar mig att stanna hemma känns det som en svag ursäkt.

Fast så ska jag väl inte tänka utan istället vara tacksam för att jag oftast får vara MS-frisk och inse att jag emellanåt även kommer vara MS-sjuk. Visst är det skönt att kunna tänka att jag har det rätt bra ändå. Ja, hela vänstersidan är permanent bortdomnad, liksom stora delar av högersidan. Ja, jag har huvudvärk och balansproblem och yrsel och denna enorma utmattningströtthe, men jag är i alla fall på benen.

1 kommentar:

  1. Hoppas långhelgen haft en positiv inverkan på Ms-sjukan. Känns som kropparna vill ha vår och lite värme nu.
    messan

    SvaraRadera