söndag 7 juli 2013

Fyra veckor flyger förbi

Imorgon börjar officiellt min fyra veckor långa semester och jag har redan bokat upp flera dagar tillsammans med syrran och fler lär det bli. Redan imorgon måndag ska jag ut till syrran och svågern för att hjälpa dem måla köksluckorna i deras nymålade kök. Tanken var väl att jag skulla passa Lilla Stjärnan medan syrran målade men jag älskar ju att måla när jag väl får chansen och här är den nu.

Vi har även planerat en dag för att bygga ihop mitt nya köksbord (ja, jag vet, det är fortfarande inte gjort!) och ta med mitt gamla bord och stolar ut på landet för att bli brasved. Möjligen använder vi samma dag åt att gå igenom min garderob så att syrran kan plocka med sig allt det som inte längre passar mig. För att inte tala om frigöra några galgar till nyinköpta plagg i min redan löjligt överfulla garderob.

Syrran ska även skaffa nya glasögon och jag har blivit inkallad som smakråd när hon går för att se ut nya bågar. Eftersom jag har en åsikt om allt och ingenting så ställer jag mer än gärna upp mär jag faktiskt blir ombedd att framföra dessa åsikter. Mina läsare, om jag har några sådana kvar, ska dock inte oroa sig för jag ska försöka framföra några av mina rabiata åsikter här på bloggen också i sommar.

Sist men inte minst har vi även planerat ett besök till Emaus lantgård i Uddevalla för att titta på djuren och äta lunch i det fria. Syrran, svågern, Lilla Stjärnan och mamma var på Emaus nu i veckan men tyvärr jobbade jag så jag kunde inte följa med. Eftersom jag uttryckte min bittra besvikelse över denna orättvisa så kommer det alltså bli ytterligare ett besök i härlig lantlig miljö.

Förutom alla dessa saker så lär det bli en hel del spontana saker också, besök hemma hos syrran och svågern, fika hemma hos mamma, några dagsturer när andan faller på. Förhoppningsvis ska även brorsan få tummen ur och faktiskt ge klartecken för när jag kan komma och hälsa på hos honom. Eller han kommer hit och plockar upp mig med motorcykeln så att det kan bli lite åka av.

När jag inte har saker inplanerade så kommer jag förmodligen tillbringa den mesta av min tid på min balkong. Tyvärr bor jag i helt fel läge och har bara sol på min balkong från strax före fyra på eftermiddagen och ett par timmar framåt innan den sjunker för lågt för att jag ska ha någon nytta av den. På grund av det kommer det bli intensivpressande under de där få timmarna på eftermiddagarna.

Att semestern så småningom tar slut försöker jag att inte tänka på. Med tanke på det väldigt intensiva år vi haft så har mina kollegor och jag gjort oss förtjänta av semester och att få släppa tankarna på jobbet under mågra veckors tid. Själv tänker jag ta tillvara på varenda sekund och bara njuta av allt som sommaren har att erbjuda med sol och värme och festiligheter och dagsturer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar