tisdag 19 januari 2010

Bläh! för min dag

Det känns rätt så meningslöst att släpa sig iväg till vårdcentralen när man mår skitdåligt, bara för att sitta i väntrummet halva morgonen och sedan petar och tittar en läkare på en i cirka tre sekunder innan de talar om att man varken har öroninflammation eller halsfluss och att man bara ska vila sig så blir det snart bättre. Är det allt svar man ska få så kunde jag lika gärna stannat hemma i sängen och vilat istället.

Det onda i halsen dök upp igår kväll och imorse så kunde jag knappt prata för att det gör så ont, än mindre svälja. Har fortfarande ont och magen kurrar av hunger så jag ska försöka mig på att svälja lite soppa eftersom det brukar gå ner även när man har ont. Febern verkar ha gett med sig i alla fall och huvudvärken hoppas jag kunna kurera med ett par tabletter och lite vila. Jag vill bara veta, varför måste jag bli sjuk?!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar