söndag 3 januari 2010

Blandning

Jag älskar verkligen musik, särskilt när det är en bra text som man kan leva sig in i - kanske mest eftersom jag inte har någon särskilt vidare taktkänsla eller musiköra och alltså inte bryr mig alltför mycket om musiken. Nej, det är texterna som gör det för mig, som får mig att stanna upp och lyssna och kanske le en aning. Ju mer en text säger, ju tydligare den berättar en historia eller förmedlar en känsla, desto mer gillar jag den.

Jag tycker om när en låt väcker minnen, från första gången jag hörde den eller kanske för att den påminner mig om en person eller en händelse. Så idag medan jag satt och lyssnade på på musik medan jag surfade, med låtlistan på blandning, spelade en låt jag inte hört på säkert ett år. Jag brukade lyssna på den varje dag när jag åkte buss till jobbet, så diskret som möjligt mimade jag med i refrängen för den är så himla bra!

Time - Timbaland feat. She Wants Revenge

She's too invested in the hours that pass her by
I'd pay attention if I thought it was worth the time
I tell her easy but her hands they find a way
Confusing passion for the love he never gave
Fall back on reasons that we know won't stand a chance
Watching our shoulders like a memory from the past
I tell her easy but her hands they find a way
Confusing passion for the love he never gave

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar