torsdag 14 januari 2010

Städa, städa, varje fredag... och torsdag

Egentligen borde jag inte sitta här för jag har en väldigt lång lista som börjar med att rengöra katternas sandlåda och sedan fortsätter med helskurning av badrummet och köket, samt dammsugning och våtmoppning av alla golv, med lite dammning, disk och allmänt stök inkastat i mixen för att verkligen göra min eftermiddag till en toppendag... Mm, ni kunde känna av ironin va? Den slog nästan omkull mig i all sin intensitet.

Tänk att det ska vara så jobbigt att få besök, inte bara ska det bakas och lagas mat på lördag, allting måste dessutom städas och diskas och plockas undan. Jag är glad att det är vinter och fortfarande väldigt kallt, annars hade jag säkert känt mig tvungen att tvätta fönstren också. Nu kan jag dock med gott samvete vänta med det i ytterligare några månader. Även om jag faktiskt tycker om att tvätta fönster, betydligt mer än diskning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar