torsdag 7 januari 2010

Det är kallt, bruden

Idag har jag varit ute i pulkabacken med barnen på jobbet. Vi var ute i kanske en halvtimma men det räckte gott och väl för även om man rörde på sig så fick man inte riktigt upp värmen. Jag hoppas snön ligger kvar tills solen bestämmer sig för att komma fram igen och vi kan åka pulka i strålande solsken. Efter pulkaåkandet var det riktigt skönt att få komma in, värma rumpan framför fläkten och sedan äta en god lunch.

Efter maten ville några av barnen vila sig och det kan jag säga direkt var livsfarligt för även om jag satt på det hårda golvet så lyckades jag ändå slappna av tillräckligt för att nästan nicka till ett par gånger. Som tur var så var det nästan dags att dra sig hemåt efter vilan, jag kom innanför dörren för tio minuter sedan och håller fortfarande på att frosta av baken. Tänk att det ska vara så kallt bara för att man är ute och går i några minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar